Stacja kolejowa w Kępnie ma niezwykle rzadko spotykany dwupoziomowy układ, który powstał na skutek poprowadzenia jednej linii kolejowej nad drugą. Podobne rozwiązanie w Polsce ma tylko stacja Kostrzyn. Na dwóch poziomach krzyżują się prostopadle dwie linie kolejowe: Katowice-Poznań Główny przez Kluczbork (poziom górny) i Katowice-Poznań przez Herby Nowe i Wieruszów (poziom dolny). Stacja ma pięć peronów: trzy dolne i dwa górne. Takie rozwiązanie uzyskano dzięki poprowadzeniu linii Katowice-Kluczbork-Poznań (ma dwa tory i dwa perony) wiaduktem kolejowym nad końcowym odcinkiem peronu dolnego. Zatem ze stacji odjeżdżały pociągi w pięciu kierunkach: z dolnego peronu do Wrocławia i Namysłowa, z górnego peronu do Poznania, Kluczborka i Wieruszowa. Obecnie pociągi odjeżdżają w czterech kierunkach: z peronu górnego do Poznania (przez Ostrów Wielkopolski), Katowic (przez Kluczbork), a z peronu dolnego do Poznania (przez Ostrów Wielkopolski), Katowic (przez Wieruszów, Herby Nowe) i Wrocławia (przez Syców, Oleśnicę). Mimo zamknięcia linii Kępno-Rychtal w 1994 r.stacja ta ma nadal duże znaczenie dla ruchu towarowego i osobowego.
Informację zaczerpnięto z portalu www.potorach.pl