Inżynier mechanik. Urodził się w 1905 r. w Strzyżowie nad Bugiem. Od 1910 r. zamieszkał z rodzicami w Gosławicach i ukończył gimnazjum w Koninie. Studiował na Politechnice Warszawskiej, a od 1931 r. pracował jako nauczyciel akademicki w warszawskim Instytucie Badań Inżynieryjnych.
Jego pracę naukową przerwała II wojna światowa. W 1939 r. ewakuował się z Polski do Francji, a później do Kanady. Po wojnie działalność naukową kontynuował w Stanach Zjednoczonych, m.in. w Detroit oraz uczelniach technicznych, m.in. w New Jersey, Waszyngtonie i Michigan.
Nieco później został zatrudniony w laboratorium w Santa Barbara w Kalifornii, włączając się w amerykański program badań kosmicznych. Jego największym sukcesem w ramach współpracy z NASA (Amerykańska Agencja Badania Przestrzeni Kosmicznej) były prace przy konstrukcji kołowego pojazdu księżycowego – Lunar Roving Vehicle.
Powstał on w instytucie badawczym firmy General Motors i po raz pierwszy był testowany w lipcu 1971 r. w trakcie wyprawy księżycowej „Apollo 15”, a kierowali nim na Księżycu astronauci David Scott i James Irvin. Pojazd ten wykorzystano na Księżycu jeszcze dwukrotnie – w kwietniu i grudniu 1972 r. (misja „Apollo 16” i „Apollo 17”). W Polsce gościł dwukrotnie – w 1974 i 1979 r, odwiedzając m.in. Konin i Poznań. Był doktorem honoris causa m.in. uniwersytetów w Monachium i Ottawie. Zmarł w Santa Barbara w Kalifornii w 1989 r.