
Gra toczy się w przestrzeni Starego Miasta w Poznaniu. Uczestnicy wędrują z questową ulotką, rozwiązują zadania i zagadki, które prowadzą do skrzyni skarbów, w której została ukryta tajemnicza pieczęć. Odcisk pieczęci jest poświadczeniem przejścia całej trasy.
W czasie zabawy uczestnicy poznają uczuciowe perypetie i miłosne historie mieszkańców Poznania. Dowiedzą się gdzie gen. J. H. Dąbrowski poznał swoją żonę, co łączyło wszystkie wybranki H. Sienkiewicza, w jaki sposób Edward Raczyński chciał uhonorować swoją żonę oraz wiele innych ciekawostek.
Aby wziąć udział w zabawie należy wydrukować ulotkę z tekstem gry, a dla miłośników nowych technologii jest dostępna również wersja elektroniczna w bezpłatnej aplikacji Questy - Wyprawy Odkrywców (w wersji na system Android i IOS)
Trasa questu zaczyna się na Starym Rynku w Poznaniu, przy kamienicy nr 50.
Czas przejścia ok. 45 minut.
Uwaga!
Trasa przebiega w okolicy Zamku Przemysła, gdzie można po wykupieniu biletu zwiedzić ekspozycję Muzeum Sztuk Użytkowych oraz wjechać na taras widokowy na zamkowej wieży.
Ze względu na trwający remont Starego Rynku przejście trasy może być utrudnione, jednakże wszystkie zagadki oraz skrzynia skarbów są dostępne.
Ulotki do zrealizowania gry można samodzielnie wydrukować z pliku PDF
Uczestnicy zabawy mogą zdobywać regionalną odznakę krajoznawczą Wielkopolskie Questy. Odznaka Odkrywców Tajemnic oraz ogólnopolską Questy - Wyprawy Odkrywców.